FOLKETINGSVALG
Folketingsvalg

Ved folketingsvalget 2019 udarbejdede vi kampagner for 21 forskellige socialdemokratiske kandidater.

Vores store styrke er, at vi kender partiet, kandidaterne og designmanualen rigtig godt. Vi udfordrer designet, så kampagnen matcher kandidaten. Er der tale om en "classic-socialdemokrat", "det nye skud på stammen" eller "det lokale ansigt"? Det hjælper vi med at synliggøre via det rette grafiske udtryk.

Vi hjalp Dan Jørgensen med et hustandsomdelt valgkampsmagasin, som med flotte fotos og personlig historiefortælling leverede et nærgående indblik i mennesket bag politikeren.

I Pernille Rosenkrantz-Theils folder kommunikerede vi med synbart ikonsprog.

Vestegn og Vestsjælland

Vi har ved flere valgkampe hjulpet Mattias Tesfaye og Kaare Dybvad med deres kampagner.

Uanset om der er tale om en murer fra vestegnen eller en vestsjællænder, der kæmper for "guldkantsdanmark", så er der tale om god historiefortælling. Som vælger skal man kunne mærke, hvem mennesket er bagved politikeren. Og det er Mattias og Kaare specialister i.

Vores kampagner styrker deres fortælling.

Sønderjyden og Ama’rdrengen

Med Dybbølmølle i baggrunden slår Benny Engelbrecht den sønderjyske tone an. Han er regionens stemme i Folketinget, og det blev kommunikeret på alle flader, både online og offline.

Født og opvokset på bagagebåndet i Kastrup Lufthavn har vi Ama’rdrengen Peter Hummelgaard. Med den mørkerøde farve som gennemgående element signalerer Peter i hans materialer, at han en klassisk socialdemokrat. Se Peters kampagnefilm med lyd på under vores fane "Film".

M&M's

Mogens Jensens kampagne ligger tæt op ad partiets designmanual. Som koryfæ i partiet er det vigtigste element i Mogens kampagne Mogens selv.

Maria Gudme ønskede som eneste S-kvinde på stemmesedlen i Nordsjælland at skille sig særligt ud. Det gjorde hun blandt andet med skærpet fokus på psykiatrien. Derfor var den gennemgående grafiske identitet sart i udtrykket. Vi har også skudt Marias kandidatfoto.

Webannoncering + Grandt

Herover ses vidt forskellige bud på webannoncer, som alle hver især understøtter kandidaternes personlige kampagner.

Alexander Grandt kørte en flot kampagne, hvor han som ny kandidat havde stor fokus på at skille sig ud fra mængden. I stedet for det klassiske røde look, var kampagnen lys og venlig. Vi har også skudt Alexanders fotos.

Kasper og Jesper

Herover en S-classic for Kasper Sand Kjær, "Rosekortet", hvor man på bagsiden kan bringe et par hurtige mærkesager.

Herover et billboard for Jesper Petersen, hvor det lokale foto er en vigtig del af kommunikationen.

Bruus og Jensen

Jeppe Bruus forstår, at velproducerede personlige fotos højner kvaliteten af en valgkampagne, f.eks når hele familien slår sig løs i den generelle folder. Facebook-grafikken om at brevstemme er en vigtig hjælperytter, som forhåbentlig kan samle de sidste vigtige stemmer op.

Herunder badge, avisannonce og Facebook-pagecover for Thomas Jensen. Der bliver kommunikeret med ikonsprog for at tydeliggøre de politiske mærkesager.

Langhoff

Rasmus Langhoff har stor forståelse for, at valgkampagner skal være let afkodelige. Med hans kampagner "Gode forbindelser" og "Gode uddannelser" kommunikerer han med simpelt ikonsprog, som samlet set skaber en større fortælling.

De seks ikoner er samtidig en god huskeseddel til at nå hele vejen rundt, når man har 1:1-samtaler med vælgerne.

Socialdemokratiet

Jeppe Kofod

Folketingsvalg

Siumut

DSU

DSU’eren

3F

Socialpædagogerne

Jobpatruljen

FH

FH Ungdom

Cevea

AKF

Kultur

Filmproduktion